WordPress Analytics

Een duidelijke rapportage/statistieken zal je een krachtig gevoel geven dat je verbonden bent met het publiek en je inzicht geven hoe je groei kunt realiseren.

Voor een commercieel online platform is het essentieel om inzicht te krijgen wat het
effect is van je geld, tijd en energie die je steekt in online marketing.
Maw. de cijfers en statistieken/analytics van je activiteiten

Nu zijn er heel veel tools die je (vaak gratis) ter beschikking worden gesteld door
o.a Google, facebook, twitter, instagram , bitly en nog vele andere.

Wat is de conversie?

In het hele marketing proces is er de flow in marketing activiteiten t/m uiteindelijke conversie.
Dit verschilt natuurlijk per product of dienst die je voert en wanneer er sparke is van een
uiteindelijke conversie. Met conversie bedoel ik dat moment dat iemand zich inschrijft,
of het moment dat er geld is verdient. Het hangt een beetje van het traject waar je
inzicht in wil krijgen.

Bij Fixico was dit op het moment dat een schade is hersteld. Als startup betekent dit
het hele proces van een autobezitter bewust maken van de App/Startup , naar het plaatsen
van een schade, door het hele proces van offertes krijgen en er één selecteren , tot het
maken van de afspraak. Dat zijn behoorlijk aantal stappen waarbij er bij iedere stap
de gebruiker er mee kann stoppen.

Om dit verkoop proces in een heldere rapportage te krijgen is onontbeerlijk. Echter om
alle cijfers iedere keer uit alle dashboards te krijgen is nogal al tijdrovend. Het
aanbod van cijfers die deze dashboards bieden is zo uitgebreid dat best wat tijd kost voor er inzicht is
welke cijfers van belang zijn. Eea hangt ook af van het marketing en commerciële proces
wat per bedrijf en of ondernemer verschilt.

Het zou fijn zijn om één overzicht zou zijn aan einde van de dag kunt uitdraaien.

Globaal

Hoe doet je website het in de digitale omgeving?
– Hoe effectief zijn je tweets?
– hoe effectief is facebook?
– de nieuwsbrieven/email die verstuurd worden

Hoe doet de prospect/gebruiker het eenmaal op het platform
– kan de klant vinden wat hij zoekt
– komt de klant bij de pagina waar hij of zij zich kan inschrijven , downloaden, bestellen.

Graag help ik je hierbij om je te kijken welke cijfers van belang zij voor jou website en te kijken hoe er met minimale middelen een maximale rapportage te krijgen.